KuPOZ
Program je určen pro děti s ADHD/ADD, PAS,
logopedickými problémy, pomalým psychomotorickým tempem, obtížemi v oblasti
emocí a chování.
Cvičení jsou hravá a děti baví.
Cíle programu:
- zrychlení psychomotorického tempa a vyrovnání pozornosti
- zlepšení vzájemné komunikace
- zavedení systému pravidelné práce
- emočního vyladění
- zlepšení přístupu k práci
- zážitek z úspěchu a pozitivní sebeuvědomění
- budování organizačních schopností
- celkové zvýšení školního výkonu
- rozvoj sluchové a zrakové percepce
- rozvoj pojmového myšlení
- zlepšení vztahů a kvalita života celé rodiny
DÉLKA: celkem 15 týdnů - pracuje se denně
cca 15 minut.
KuPREVProgram lze využít u dětí s obtížemi v pozornosti, hyperaktivitou, jazykovými obtížemi, poruchou autistického spektra, obtížemi v oblasti emocí a chování, deficitem v kognitivních schopnostech, dětí s cizím mateřským jazykem či u dětí
zdravých (včetně nadaných). Umožňuje dítěti lepší orientací ve světě a pomáhá se adaptovat na zahájení školní docházky.
Cíle programu:- upevnění v orientaci osobou, místem a
časem
- zmírnění
adaptačních problémů po nástupu do školy
- rozvoj slovní
zásoby, paměti, jemné motoriky, grafomotoriky, početních představ,
komunikačních schopností, mluvního apetitu, schopnosti respektovat režim,
pojmového myšlení, fantazie, sebevědomí, smyslu pro pořádek
- prevence sociálně – patologických jevů
- zlepšení vztahu a komunikace mezi rodičem a
dítětem
- zlepšení vztahů a kvalita života celé rodiny
DÉLKA: celkem 15 lekcí
MAXÍK
Stimulační program pro předškoláky a děti s
odloženou školní docházkou.
Cíle programu:
příprava předškolních schopností s důrazem na individuální péči
podpora správné artikulace
rozvoj fonematického sluchu, vizuální a sluchové percepce
rozvíjení grafomotoriky a prosociálních dovedností.
DÉLKA: celkem 15 lekcí
PERCEPČNĚ MOTORICKÁ OSLABENÍ VE ŠKOLNÍ PRAXI
Individuální stimulační program k nápravám
specifických poruch učení u dětí školního věku.
Cvičení jsou pro děti zábavná, jelikož nemají běžný školní charakter. Důraz je kladen na přenesení pozitivního přístupu a motivace při práci i v domácím prostředí - neúspěchy nejsou komentovány a za úspěchy jsou děti chváleny.
Cíle programu:
- upevnění písmen a číslic při čtení a psaní
- plynulé čtení s porozuměním
- schopnost aplikovat naučená pravidla
pravopisu
- zvýšení kvality a rychlosti psaní
- schopnost autokontroly a opravy chyb
- chápání a dodržení mluvnických a společenských pravidel
- nezapomínání věcí, schopnost pohotové reakce v nových situacích
- schopnost systematické práce
- rychlejší vybavování slov
- zvýšení sebevědomí dětí při školní i domácí práci
DÉLKA: Soubor cvičení je navržen individuálně pro každé dítě na základě vstupní diagnostiky. Následně jsou vybrány oblasti cvičení, na kterých spolupracuje dítě s rodičem společně 8-10 minut denně. Pro efektivní cvičení a dobrou fixaci je třeba cvičit každou oblast po dobu 3 měsíců.